tis zo ver.

26 oktober 2015 - Hobart, Australië

Schiphol! Fijn om mn goede vrienden te zien. En nog veel apps en sms en voicemails binnen gekomen op het laatste moment.

Om 1 uur door de douane en dan begint het avontuur echt.

Wat n belachelijke groot vliegtuig is zo'n airbus 380-800.

Ik kom terecht naast een jong getrouwd stel, wonen en werken in Dubai. Hij is piloot en nl, zij is lerares geografie en engelse. Leuke tijd mee doorgebracht. Tijdens  de landing worden live beelden getoond, camera's hangen op meerdere plekken onder het toestel, hij verteld wat er allemaal te zien is en hoe het werkt. Leuk hoor, ik wordt hier vrolijk van en maak de nodige fotootjes.

Dubai airport is belachelijk groot. Ik ben alleen in terminal 3 geweest, je loopt er kilometers. En er zijn nog 2 andere terminals,  daar moet je met de trein naar toe, terwijl het de buren zijn! Het is half 2 's nachts en het lijkt wel op een bizzie bijenkorf. Alle winkels zijn open, blijven 24/7 open.

Dit nodigt uit voor n biertje en frietjes. Per slot heb ik 10 uur de tijd. En een biertje in de Arabische Emiraten, je moet t gedaan hebben. Uiteindelijk n languit stoel gevonden en zo'n 4 uur gedommeld. Ben versleten. Om 5 uur gaat de imam het ochtendgebed zingen. T moet niet gekker worden. Dubai airport is echt zoals in de docs op national geography. overal werkende, gehaaste, wachtende, slapende, verdwaasde, verveelde mensen en de mini ambulances rijden voorbij. De meneer tegenover me in de slaapstoel wisselt van shift en werkplek, neemt n uurtje pauze, verdwijnt en komt terug en ineens heeft-tie andere kleren aan. Nog even wat slapen en hup, daar gaattie weer.

Tis overal wel eens 10 uur, dit zijn lange vliegveld uren. En er wacht een nog veel langere vlucht...

1. RD:
    Hoi Marian
    Leuk weer wat van je te horen, fijn dat je ondanks de lange vlucht aan het genieten bent.
    Samen met de meiden Joruette e Tirza proberen wij te gokken wanneer je waar bent beland.
    Veel plezier tot het volgende verhaal
  2. Marianne:
    28 oktober 2015
    Hey Marian wat een verhaal al na 1 dag. En er wachten nog veel meer avonturen op je hihi. Fijn om wat van je te horen. Fijne vlucht en tot je volgende verhaal.
    Groetjes Marianne
  3. Louis:
    28 oktober 2015
    Wat een zwaar leven. In een belachelijk lange dubbeldekker op weg naar Utrecht CS. Jammer dat de bus net weg is. Tien minuten wachten en geen zitplaats te zien... Maar dan denk ik aan verre landen, de bus komt, vriendelijke groet van de chauffeur, de zon breekt door, alle stoplichten op groen, heerlijk! Op naar de koffie...
    Maar dit terzijde natuurlijk. Veel plezier in het exotische Hobart. Kijk uit naar je volgende bericht.
  4. Louis:
  5. Jenn:
    28 oktober 2015
    Haha, ik zie je echt al helemaal voor me met je foto toestel en grote lach! Ben uiteraard héélll benieuwd naar hoe het biertje heeft gesmaakt, maar dit is pas de eerste op de lijst dus we nemen de lijst wel door als je terug bent. Save travels!! Groetjes Jenn
  6. Hansa:
    28 oktober 2015
    He daar ver weg! Zo dat heb je dan gehad! Op naar het volgende avontuur zoals er nog genoeg komen. Geniet er maar lekker van. Je hebt dat wel ff verdiend.
    Blij wat van je te horen.
    Dikke kussen.