wel of niet

16 november 2015 - Beauty Point, Australië

Niet alles heb ik handig voorbereid. Maar met sommige spullen ben ik dagelijks blij. En dan zijn er ook de dingen die ik onderweg geregeld heb, uit noodzaak of just for the fun of it.

- Mijn nieuwe camera. Wat n fantastisch toestel is dit. Ik wil nog wel es een andere lens, maar voorlopig toppie!

- Mn sloffen, gekocht bij de sigarenboer bij de plus. Wegen nix en heel warm.

- Mn eifoon, want ondanks onregelmatig wifi toch contact met thuisfront. Heb ik gewoon nodig! En Spotify maakt dagelijks n andere playlist.

- mn tablet, want ondanks mn gepruttel kan ik wel mn reisblog bijhouden, n spelletje doen, af en toe de nos app openen en fotootjes bekijken.

- Mn bagage trolley, die heeft me door alle ontberingen tijdens de vlucht geholpen. Alles wat ik onderweg nodig had, zat erin. Super aankoop geweest!

- Op t laatste moment mn rokjes uit mn rugzak gegooid en dat had ik niet moeten doen. Je mist t meest wat je niet hebt.

- Onvoldoende kennis over simkaarten in ander land, wat n getob met zeer sporadische wifi. Ik snap het nog steeds niet.

- Idem over sd kaartjes, tablet mogelijkheden, geheugencapaciteit, eyefi opslag, dropbox. Laat mij nou maar gewoon fotootjes maken, daar word ik blij van.

- speakertje meegesjouwd, ik heb er niets aan, werkt alleen als er wifi is...En ik hoef geen balzaal van geluid te voorzien, de campert is zo groot als n royale badkamer.

- Rugzakje, gekocht bij Kathmandu in Hobart. Met korting, want mn naam staat nog gewoon in hun systeem.

- Boekje met free camping places, al veel leuke plekjes opgeleverd.

- Klein thermosflesje, made in New Zealand. Gekocht bij Coles in Sorell. Moet echt ff 's morgens koffie zetten hoor.

- Weer bij Ted&Selina geboekt voor de laatste dagen in Hobart, wat een warme en gastvrije plek is dit!

- n zaklamp die licht geeft! Gekocht bij Coles in Sorell. Ik was even vergeten hoe ongelooflijk donker het hier kan zijn. 2 stappen en je ben je camper kwijt.

- mn eigen kookaburra, gemaakt van someone's tin roof. Hij kan ook buiten (wel in de olie houden). Gekocht op Salamanca Market, Hobart.

- prachtig halssierraad van zilver, recycling material en gitaarsnaren. Gekocht bij het postkantoor in Bicheno naast die geweldige bakker.

-en n tea billy, just couldn't resist it!

1. Nr1:
    16 november 2015
    Wat een prachtige ontmoetingen! Ik ben heel benieuwd naar die +10.000 foto's die je hebt gemaakt. En natuurlijk is het postkantoor altijd avontuurlijk. Is je paspoort nog schoon? Niet in geniest? Ik wens je nog vele mooie ontmoetingen. Xp
  2. Mo:
    16 november 2015
    Wat heerlijk die lijstjes! En dat je je rokjes mist.... zit je soms aan de andere kant van de wereld ofzo ;-)
    En wat is een teabilly?
    Dank weer voor je fijne verhalen, enjoy enjoy, dikke knuf vanuit kikkerland, niet koud maar de komende weken wel wat nat. X Mo
  3. Hansa:
    16 november 2015
    `Wat een leuke verhalen,heerlijk ff dit te lezen,want hier met de radio aan en steeds uitzendingen over die gruwelijk I.S. zeer welkom.
    Hebben ze daar geen hippe rokjes?
    Kreeg vanmorgen trouwens een bericht van je via Edje al om 7.30. Veels te vroeg maar natuurlijk fijn.
    He blijf lekker genieten. Hier is het trouwens kut weer, niet koud maar erg veel wind en regen vooral marco heeft er veel last van,arme boy.!
    Kus Hansa.
  4. Lilian:
    Ha Marian,
    Ik lees 3 berichten achter elkaar; van lekkages tot carrotcake, van leuke ontmoetingen tot IS en van alle aanschaffen die je de laatste tijd gedaan hebt tot de rokjes die je niet meegenomen hebt. Geweldig om je zo te volgen! Geniet maar van alle prachtige dingen om je heen en van de mooie ontmoetingen!!
  5. Lilian:
    Ha Marian,
  6. Lilian:
    O je, 1x was wel genoeg
  7. Marja:
    18 november 2015
    Ach, rokjes zo gekocht toch?? Ik ben benieuwd naar je ketting, klinkt heel byzonder ...... Wat een heerlijk leven :))