De toestand in de wereld

15 november 2015 - Bridport, Australië

Natuurlijk is hier in Down Under ook geschokt gereageerd op de aanslagen in Frankrijk. De zondagbladen staan er vol mee en op de radio is elk uur n update over een jonge meid uit Tasmania die in haar heup was geschoten. Ze maakt het goed.

Wat n gekken lopen er toch op deze aardkloot rond.

Ik hoorde het gisteravond van een zekere Jamie uit Vlaardingen. We raakten aan de praat aan de toog in een fantastisch mooi kroeg van het hotel in Weldborough uit 18 honderd nog wat.

Het is raar om aan de andere kant van de wereld te zijn en dit bericht komt dan zo binnen. Ik ben al dagen verstoken van Internet, wifi, social media, ga van de ene free camping naar de andere.  Gister was ik even klaar met de bulderende oceaan met haar weergaloze mooie surf, stranden en zonsopgangen  en vertrok naar het binnenland voor change of scenery. En belandde in Weldborough, ook weer n pareltje. Van wifi was ook weer geen sprake, dus bij toeval bereikt dat bericht mij over Frankrijk en de hele dag zit t in mn kop. Dit gaat nogal wat gevolgen krijgen. Ik denk zomaar dat dit nog maar het hele prille begin is van grote verschuivingen in de wereld zoals we die nu kennen. En dit is nou zo'n moment dat ik dit niet met iemand kan delen, want tja aussies bekijken het vanuit hun perspectief. Voor mij gebeurt het bij de buren. En dat voelt toch anders.

1. Christine:
    16 november 2015
    dat de wereld veranderd is een ding dat zeker is, de angst zit er goed in , nog meer reden om heerlijk te genieten en ons allemaal blij te maken met je verhalen en straks je prachtige foto's!
  2. Marja:
    18 november 2015
    De wereld is al veranderd, iedereen is bang van en voor elkaar.... Maar een reden des te meer om te genieten en bewust te zijn van al het moois.... Dus. Lief, geniet!! En wij genieten mee :))