Dubai Sydney

28 oktober 2015 - Hobart, Australië

Ma 26 okt.

Dubai airport is belachelijk groot. Het staat vol met airbussen 380-800. Het valt niet eens meer op hoe groot ze zijn. Vandaag wordt er eerder geboard want er gaan slechts 500 passagiers mee...

Dit keer beland ik naast David en Tracy from Sydney. They're going home. Wat n aardige mensen. Ze zijn gepensioneerd en reizen heel de wereld rond. Good on yeh mates!! Ik heb me suf gelachen met allebei, zowaar was ik handiger met alle technologie die verstopt zit in je stoel. En ik was echt blij met deze vrolijkheid, want 13 uur naast n hork is niet fijn.

Toen we uiteindelijk over Sydney vlogen nam de opwinding bij beiden toe, want wie weet zouden we wel over hun huis vliegen, just one beach down Manly Beach. Dan konden ze dat laten zien, leuk toch. Helaas het was bewolkt. Wel de Harbour Brigde and the Opera House vastgelegd!

En natuurlijk was de opwinding ook bij mij aanwezig, want na 8 jaar eindelijk weer aankomen in Australië doet wat met de mens.

Veel tijd om hier bij stil te staan was er niet. De vlucht uit Dubai was met bijna 1 uur vertraging vertrokken want iets met cargo. Ik had op 3 uur gerekend in Sydney om over te stappen. En het gaat toch ietsje anders dan op Zestienhoven.

Tmoest allemaal een tandje sneller. Eerst moest ik 450 passagiers voor laten gaan bij het uitstappen. Vervolgens moest ik mn bagage  ophalen, want ondanks de hechte samenwerking tussen Emirates en Qantas blijkt het niet mogelijk om 1 iets te zwaar tasje van vliegtuig te wisselen.

Dus zelf bagage oppikken, ik was vroeg met inchecken op schiphol dus first in last out. Dan door de douane en ik moest de rij nemen met de snuffelende drugshond. Niets aan de hand, maar kostte extra 10 minuten. Dan door de aankomsthal helemaal naar domestic. Dat is de terminal voor binnenlandse vluchten. Daar werd weer n drugsswop gedaan, met zo'n wattenschijf op een stokkie. Alle bagage open, stok erdoor en over mn schoenneuzen. In t apparaat, groen! Realtime Border Securaty! En dan in de bus die me naar de domestic terminal bracht. Uiteindelijk had ik n klein half uur over. En die heb ik doorgebracht met een welverdiende cappuccino!

1. Edje:
    28 oktober 2015
    Hey hey fantastisch hoor moet dat toch zijn voor je om weer down under te zijn..
  2. Henk:
    28 oktober 2015
    Prachtig Marian. Geniet met volle teugen ik reis in gedachten met je mee.
  3. Christine:
    28 oktober 2015
    het voelde vast als een beetje thuiskomen, leuk dat we al wat foto's op de app hebben :)
  4. Lena lijstje:
    Like (met een duimpje)
  5. Hansa:
    28 oktober 2015
    Leef met je mee,ik zie je in gedachten van het een naar het ander sjouwen!
    Kus Hansa.
  6. Annet:
    28 oktober 2015
    Leuk je verhalen. Daardoor kijk ik een beetje met je mee. Heel veel plezier down under. Kusjes, Annet
  7. RD:
    29 oktober 2015
    Mooi verhaal Marian ik heb genoten, nog vele mooie dagen en -verhalen
    groet
  8. Marja:
    29 oktober 2015
    Leuk om zo mee te mogen reizen, ik geniet al met volle teugen, hoe moet jij je dan wel niet voelen ♥️