Coles Bay

10 november 2015 - Coles Bay, Australië

Ik zit hier in Coles Bay bij the bakery. Net n toasted eggs&bacon sandwich opgepeuzeld met n cappuccino. Ik heb hier 3 nachten gestaan. Zondag heb ik 800 treden naar beneden en een wandeling van 5 uur gedaan om The Wineglas Bay te gaan zien. Ken je dat gevoel dat sommige plekken op aarde zo mooi zijn dat het je moet huilen? Dit is voor mij zo'n plek. Het is spectaculair mooi. Terwijl ik dit schrijf zit er weer n brok in de keel, die plek doet dus wat met me en ik laat het maar gebeuren.

Ik ga straks door naar Bicheno, op zoek naar de blowhole. En ook heel belangrijk,  een was doen!

Wifi is slechts af en toe beschikbaar en traag. Maar tis gratis. Internetcafes bestaan hier niet.

Oh ja , dit is wat ik tot nu toe  aan wildlife heb gespot en niet achter n hek:

kangaroos, wallabies, echidnea (elke dag mintens 1), rosella's de groene en de rode, superb blue wrens, Black parrots, galahs, kookaburra's ( en ik hoor ze elke dag lachen in de boom, 's morgens en 's avonds, they make me happy), lizzard, hagedisjes,  sea eagle en gisteravond 2 possums in de boom naast mn camper. En 1 wombat, helaas was dat roadkill.

Ik ga rijden, de zon breekt weer door. Gisteren was het hier 29° met de zon fel in het noorden. Vandaag rond de 20, beter!,  Het zuiderkruis heb ik nog niet ontdekt.

x

1. RD:
    10 november 2015
    Ervaring om later energie van te krijgen, levert waarschijnlijk mooie foto's op
    Goeie dagen verder xx :)
  2. Josette:
    10 november 2015
    Wauw Marian dat klinkt als een hele mooie plek. Benieuwd naar alle andere avonturen die nog komen.
  3. Mo:
    10 november 2015
    Heerlijk Mjan, de zon in het noorden, het water dat andersom in het putje wegdraait... veel bijzondere beestjes, landschappen zo mooi... ik wil ook!
    geniet van alles, x
  4. Peter:
    10 november 2015
    Van het uitzicht dat ik hier heb, krijg ik ook tranen in de ogen, maar niet van geluk ;-)
  5. Henk:
    10 november 2015
    Nu ja wat mooi die natuur daar. Jou kennende maak je mooie foto,s , dus daar zie ik naaruit. En anders ga ik de volgende keer gewoon met je mee.
    Genieten is s levens eerste les en dat doe jij volop. Gefeliciteerd.
    Hoihoihenk
  6. Marja:
    10 november 2015
    Wow wat lijkt mij dit allemaal geweldig ... De zon in het noorden is al apart, alle dieren om je heen, emotioneel makende uitzichten....geweldig!!!!!
  7. Hansa:
    11 november 2015
    He daar verweg! Al die beesten om je heen, hoe apart is dat,en zeker zonder hekken!
    Hier is het uitzicht steeds kaler aan het worden,de herfstwind doet erg haar best.
    Maar niet koud nog bijna geen kachel aan,dat is ook weer raar,het is toch echt november.
    En de Sint komt er ook bijna weer aan, Noelle is er helemaal vol van, de hele klas gelooft ook nog dus dat zijn hier ook hele leuke dingen.
    Sukses maar weer met wat je nog allemaal gaat ondernemen.
    Dikke kus Hansa.
  8. WimWim:
    11 november 2015
    Tsja, wat een avontuur Marjan! Aan de de andere zijde van de globe.
    Ik was vandaag in Wijk bij Duurstede op de rioolwaterzuivering in gesprek met 4 ambtenaren. In een gemaal probeer ik 3 nieuwe pompen te douwen.
    Maar nu komt t. Op de terug weg heb ik de veerpont genomen over de Rijn en dat viel niet mee vanwege de lage waterstand. T duurde 10 minuten, wat een belevenis!
  9. Annet:
    12 november 2015
    Heerlijk om je verhaal te lezen. Een beetje meegenieten van wat je beleeft. Ik ben benieuwd naar al je foto's.
    Liefs,
    Annet